Remaja cuba perkosa anak jiran di cekup


PETALING JAYA: Seorang lelaki yang tidak dapat menahan hajat mahu membuang air kecil di sebuah rumah kosong tergamam apabila secara tidak sengaja melihat aksi tidak senonoh seorang remaja belasan tahun yang cuba memperkosa kanak-kanak perempuan berusia tujuh tahun.
Lebih mengejutkan apabila remaja berusia 18 tahun terbabit dilihat sudah membogelkan kanak-kanak terbabit dipercayai diperdaya sebelum dibawa ke rumah kosong terbabit.

Sumber polis berkata, kejadian berlaku kira-kira jam 7 malam kelmarin apabila suspek, seorang remaja tempatan membawa mangsa ke sebuah unit kosong di pangsapuri di Kota Damansara di sini.

Difahamkan, suspek yang juga jiran kanak-kanak berkenaan sengaja memperdaya mangsa sebelum diajak naik ke unit pangsapuri yang belum dihuni.

“Sebaik masuk ke dalam unit pangsapuri itu, mangsa dipercayai mengunci pintu sebelum cuba membuka pakaian kanak-kanak perempuan berkenaan.

“Bagaimanapun, seorang pemuda kebetulan ke kawasan perumahan terbabit untuk membuang air kecil sebelum cuba masuk ke dalam unit kediaman kosong berkenaan,” katanya.

Menurutnya, pemuda terbabit berusaha membuka pintu kediaman yang dikunci.

“Sebaik pintu terbabit dibuka, lelaki berkenaan terkejut mendapati seorang remaja cuba melepaskan nafsunya ke atas seorang kanak-kanak perempuan. Lelaki terbabit segera menangkap suspek sebelum diserahkan kepada polis.

“Tindakan pantas lelaki berkenaan menghalang suspek memperkosa mangsa yang juga anak jiran berhampiran rumahnya. Difahamkan suspek tidak bersekolah lagi dan gemar merayau di kawasan perumahan berkenaan,” katanya.

Suspek kini ditahan reman dan disiasat mengikut Seksyen 354 kerana menyerang atau menggunakan kekerasan jenayah kepada seseorang dengan niat hendak mencabul kehormatan.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Petaling Jaya, Asisten Komisioner Arjunaidi Mohamed yang dihubungi mengesahkan kejadian itu dan berkata pihaknya akan mengambil tindakan sewajarnya terhadap suspek.

Dalam satu lagi kejadian, seorang gadis yang juga pembantu kedai nyaris diperkosa seorang lelaki ketika mangsa sedang tidur di dalam bilik di sebuah rumah di Tasik Ampang, Ampang di sini.

Timbalan Ketua Polis Ampang Jaya, Superintendan Amiruddin Jamaluddin berkata, mangsa tersedar dari tidur selepas mendapati tubuhnya ditindih menjerit menyebabkan penjenayah panik dan melarikan diri.

Menurutnya, polis mengesyaki suspek cuba memperkosa mangsa selepas mendapati gadis itu bersendirian di rumah itu kira-kira jam 3 petang kelmarin.

Beliau berkata, suspek ditahan di kawasan berhampiran, petang hari sama.

Menurutnya, siasatan mendapati lelaki berusia 21 tahun itu kenalan kepada seorang wanita yang menyewa sebuah bilik lain di rumah berkenaan. –

Tinggalkan komen