Anwar nafi jadi dalang pengkuatkuasaan akta 1996


Dari Keadilankini

KUALA LUMPUR, 27 Feb: Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim hari ini menafikan kenyataan Pemuda Umno, Khairy Jamaluddin yang menuduhnya terlibat dalam kelulusan penguatkuasaan akta 1996 untuk membenarkan syarikat-syarikat swasta import dan eksport barangan ke Israel.

Menurut Anwar yang juga Ketua Umum KEADILAN itu,  Pemuda Umno sanggup berbuat apa untuk mengaburi mata rakyat.

“Pemuda Umno ni dia ada masalah, dia nak tutup semua keaiban mereka, sampai hari ini dia hanya bercakap. Itu memang cara pemuda umno memfitnah dan menipu,” kata Anwar ketika ditemui di Perhimpunan Hijau 2.0 di Kuantan 26 Februari lalu.

Sebelum ini Sinar Harian melaporkan Ketua Pemuda Umno, Khairy Jamaluddin mengingatkan Anwar yang memegang jawatan Timbalan Perdana Menteri dan lebih penting lagi Menteri Kewangan yang bertanggungjawab atas Jabatan Kastam pada 1996.

“Di bawah Akta Kastam 1967 memang ada larangan transaksi perdagangan dengan Israel. Walau bagaimanapun kelonggaran telah diberi kepada penguatkuasaan akta ini pada tahun 1996.

“Oleh itu Anwar tidak boleh buat-buat tidak tahu mengenai wujudnya kelonggaran tersebut yang beliau sendiri meluluskan dengan menuding jari kepada kerajaan Barisan Nasional” katanya

Advertisements

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: