Update Gambar Kemalangan Achik Spin


Km 14-7

Lebuhraya Lekas
Kajang -Seremban
berhampiran susur Pajam-Nilai
17 April, 2010
Beginilah keadaan kenderaan Toyota Estima Achik Spin yang hangus sama-sekali setelah terbabas.
Kenderaan ini terbabas melanggar ke arah kiri jalan lalu merempuh tiang papan tanda arah susur ke Persimpangan Pajam-Nilai.
.
Achik atau nama sebenarnya, Abdillah Murad Md Shari, 28 tahun, maut di tempat kejadian
.

Kenderaan pelbagai guna (MPV) Toyota Estima yang dinaiki Achik  terbakar dan meletup.

” Tiada ku sangka, bola-bola api…yang sedulunya kecil, telah menjadi besar….”
Ondscene
About these ads

92 Respons to “Update Gambar Kemalangan Achik Spin”

  1. NAUZUBILLAH…..smoga Allah mengampuni dosa2 beliau..

  2. al-fatihah

  3. al-fatihah

  4. semoga ALLAh tempatkan arwah dikalangan org yg beriman….al-fatihah

  5. Org brunei Says:

    Sabar ya keluarga acik…Bnyk2 bedoa sja k…Kmi dsini selalu medoa kn semoga rohnya dcucuri rahmat…Wlaupun acik spin dh pergi aku tetap menympan lagu2 nya…Al fatiah…

  6. al-fatihah, semoga arwah ditempatkan dikalangan org yang beriman…
    takziah bt keluarga arwah terutama isteri beliau…

  7. Al Fatihah…..

  8. amzarsyahmi Says:

    Takziah buat keluarga arwah. Semoga arwah diampunkan dosa2 hayatnya serta di cucuri rahmat & berada di dalam hambaNYA yang bertaqwa. al-fatihah.

  9. suterajingga Says:

    Astaghfirullahal’azim…

    Ngerinya..hangus..semoga keluarga achik tabah menghadapi dugaan Allah..Al-fatihah…

  10. haikal estillo Says:

    Al-Fatihah

  11. ya allah..moga roh achik tenang d ccNYA

  12. nauzubillah… moga Allah ampunkan dosa-dosa arwah.. moga arwah ditempatkan dikalangan orang beriman. =(

  13. allahyarham artis yg berimej bersih..ikon remaja..semoga ditempatkan disisi orang2 yg beriman.aamin.

  14. takziah buat keluarga arwah…AL-Fatihah

  15. semoga allah merahmati arwah..al-fatihah

  16. al fatihah kepada allahyarham achik.,smoga rohnya dicucuri rahmat.,

  17. x kusangka…baru jee dgar lagu diaa tiba2 trdengar kisah menyedihkan ini
    apa pun takziah buat keluarga dan alfatihah untu arwah…

  18. semoga Allah S.W.T rahmati roh arwah dann ditempatkan disisi orang yang mulia dan beriman.. kepada isteri arwah, banyakan bersabar dan berdoa, sesungguhnya Allah lebih menyayangi arwah.. Allah maha besar

  19. myra_penang Says:

    mmg sguh pyh nk cye….
    aku lgsg x cye….
    ptt aku ngantuk awl smlm hinggakan mber aku msg aku gtaw sal arwah pn aku xbce….aku asyk jer tdo….
    mimpi lg ade owg meninggal tp aku xdpt tgk wajah die ngan jelas la…
    bgn jer pg td bwu aku terperasan msg tue…
    terkejut gler aku….
    smpy la aku tgk sndri dlm internet nie
    bwu aku cye….
    ape pn al-fatihah
    moga rohnya dicucuri rahmat….
    aku mmg mnat gler kt arwah(lgu2 dye r) dr zman sek aku dr first album dye smpy album terbaru nie….

    • nk bgitwu at korng yg kta org xcya yg achik spin dh mnggl dnia……
      kta org asa cm dy xmnggl dnia ag bb arwah mceh muda….
      2lah yg d’nmakn ajl xbrbau….
      KITA ADA MASA,ALLAH ADA KUASA…..
      al-fatihah…moga hdupnya d;brkti ALLAH S.A.W……

  20. al Fatihah wat arwah moga arwah berada disisi org2 yg soleh……kepada keluarga arwah banyak2 bersabar ada khimah sebalik apa yg berlaku…….Amin

  21. salam takziah buat keluarga acik spin..
    al fathihah…

  22. luluh hati bila dengar berita kematian achik spin…lantas terfikir tentang penerimaan keluarga achik yang terlalu awal meninggalkan keluarga yang baru dibina

  23. norhaizaitul hasrul Says:

    sedih hati bila hati mendengar berita kematian achik spin

  24. valenanne Says:

    takziah,saya ucapkan wat fam arwah achik n istri arwah achik..bersabar lar dlm menghadapi dugaan allah…n surah Al-fatihah sya kirimkan wat arwah achik..mudah-mudahan arwah dtmptkan dkalangan owg yg b’iman…amin…

  25. NauZuBiLLaH..
    McM X cAYe tNtAnG KMaTiAn arwah…
    takziah kpada kluarga arwah….

  26. saya bersimpati dgn kematian jenazah achik..moga beliau brda di ss allah….

  27. alin farisha Says:

    al-fatihah semoga rohnya di cucuri rahmatNYA..AMIN

  28. Putri Aira Says:

    Al-Fatihah agak terkejut mendengar berita kematian achik..patut laa ptg hari kejadian dgr melalui Walker talkie husband dari Hospital Tuanku Jaafar Seremban ada kemalangan di Sana..yang mengarahkan Klinik Kesihatan Mantin mengambil kes tersebut…Nauzubillah..tak sangka yang kemalangan itu achik spin rupanya..Apapun salam takziah buat semua ahli keluarga achik spin..Semoga Allah mencucuri rahmat keatas rohnya..Aminn..

  29. alfatihah buat achik dan takzian buat keluarganya di seremban

  30. nauzubilah….taqziah kpd kuage nya…

  31. [...] Update Gambar Kemalangan Achik Spin Km 14-7 Lebuhraya Lekas Kajang -Seremban berhampiran susur Pajam-Nilai 17 April, 2010 [...]

  32. Nor Hani Bt Mohd Noor Says:

    Tahziah buat keluarga Allahyarham..semoga rohnya diletakan di kalangan orang yang beriman..

  33. Al-Fatiha buat Arwah Achik mogo rohnya dicucuri rahmat dan ditempatkan bersama golongan bermiman dan kepada keluarga terutama isterinya moga tabah dan menerima dugaan ini dengan keimnanan…bagi saya serta kelurga amat terasa sedih disebabkan arwah adalah antara penyayi kesayangan kami yang tidak ada selaian dia boleh menyayi dengan suara unik dan lunak..

  34. Aini Salim Says:

    takziah buat keluarga Achik………….semuga Allah mencucuri rahmat keatas Roh Allahyarham dan ditempatkan bersama orang-orang yang beriman………AlFatihah

  35. isumiyyah Says:

    Al-Fatihah….btister5 n keluarga achik banyak2 lah bersabar

  36. takziah..
    al-fatihah..

  37. innalillahiwainnalillahhirrajiun…
    al-fatihah…
    aku baru dapat tau hari ni bila kwn aku gtau..
    hu…sedih gak…

  38. michelle Says:

    pada saya ajal maut ditangan TUHAN, tak kira dimana, bila tiba saat dan waktunya kita di jemput olehNYA. kepada isteru arwah.. banyakkan bersabar… bertawakal mungkin ini adalah takdirNYA dan TakdirMU…
    Jangan biarkan air mata mengiringi pemergiannya… iringilah ia dengan doa … AL Fatihah….

  39. AL-FATIHAH…..
    cam xcye je arwah acik da xde….
    smoga rohnya d cucuri rahmat…amin…

  40. yang hidup pasti mati….sesungguhnya Allah tidak pernah memungkiri janjiNya…

  41. shahril Says:

    salam takziah kepada keluarga acik. al fatihah……………. amin

  42. nor wani Says:

    al fatihah bt kluarga achik spin…
    smga allah mencucri rahmat ke ats beliau…

  43. al- fatihah semoga roh beliau d cucuri limpahan rahmat dan nikmat

  44. [...] Update Gambar Kemalangan Achik Spin [...]

  45. kesian ngat kat tasha..saba bnyk2..jge ank2 baik2 demi achik…takziah

  46. sguh mgejutkan atas kematian achik spin….takziah kpd fmly n wife achik…ada hikmah dseblik apa yg berlaku…..Al-fatihah…

  47. Al Fatihah…moga di tempatkan di sisi orang beriman…

  48. farhana Says:

    kite ygy masih brnyawa masti truskan khidupan…yg tlah mati kite sama-sama doakan semoga rohnye di cucuri rahamatNye dan di tempatkn di golongan org yg beriman dan solleh…

  49. al-fatihah pdnya..moga diletakkan di tempat2 org yang beriman

  50. yunusasrim Says:

    sayu hatiku..

  51. semoga famili arwah tbh..sy amt meminati arwah

  52. Cianye,,mudah2n roh nye d cu2ri rahmat n d tmptkn d tmpt org2 yg briman amin

  53. al-fatiha,smoga allah mgmpnkn dosa beliau & d cucurih rahmat olh allh,amin

  54. semoga arwah achik spin di temptkan di golongan orang yg beriman….amin….

  55. arwah idola saya sampai bila2…. tak ada yg dapat menggantikan arwah achik spin!!!!! ampunilah dosa2 arwah….

  56. syuhada Says:

    semoga arwah ditmptkn org2 yg briman….amin

  57. siti hajar Says:

    arwah merupakan idola saya.tiada sesiapapun bole gantikan tempat dia.harap isterinya bersabar banyak2.seseorang yanh hidup pasti akan mati jua.

  58. takziah untuk keluarga achik…saya syg sangat dengan achik…achik selalu di dalam hati….rindu sangat dengan achik….I LOVE ACHIK!!!!

  59. semoga Allah menempatkannya disamping orang yang beriman

  60. eyra dan ezam Says:

    takziah kami ucapkan kepada keluarga allahyarham achik spin…semoga rohnya dicucuri rahmat dan ditempatkan di kalangan org2 yg beriman…al fatihah…amin…

  61. salam….
    kte xcya yg achik mnggl bb dy ialah pmnat ptama kte….
    kte dh anggp dy cm fmly kte….
    kte trut brsmpti an kjdiaan yg trjdi ats
    nya…

  62. salam…takziah ducpkan kpd kluarga arwah dats kmatian….
    moga klurga achik dpt mnrima ats pmrgiaanya ..smoga rohnya dccuri rahmat….AL-FATIHAH………

  63. syakila Says:

    kpda kluarga allahyarham achik yang imej remaja yng bersih ….ikon yng lengkap….semoga allah memberkati allahyarham abdilah murad atau nme smaran achik spin…..AL-FATIHAH>…..

  64. zafiraaah Says:

    smoga achikspin hidup tenang di sana.alfatihah

  65. nur izzati Says:

    bersabarlah buat keluarga achik….takdir yg menentukan segalanya….
    semoga achik tenang di alam sana..alfatihah…

  66. Rusmiati Says:

    X sangka Achik Spin akan mninggal scepat itu. Achik adalah artis ksayangan saya dan keluarga sya. Harap smua pihak yg mrindui Achik dpat brsabar. Semoga lagu2 Achik akan sentiasa evergreen. Smoga Tasha dan Keluarga dpat mnerima pmergian Achik dgn ikhlas. Harap Siti Nordiana dpat mneruskn usaha di dlam dunia seni. Kepada Remy drumer kumpuln Spin serta Ayie dan Talhah gitaris Spin dpat brsbar bnyak2.

  67. al-fatihah..
    semoga roh arwah dicucuri rahmat dari ilahi..
    x sangka kejadian mcm ini boleh terjadi.
    pe2 pown eika mmg peminat arwah..
    harap keluarga nye dapat tabah menghadapi cobaan ini.

  68. ya allah, macam tak percaya je…penyanyi bola – bola api 2 dah meninggal dunia…..semoga beliau selamat di akhirat nanti…..
    AL-FATIHAH…..

  69. ujian daripada Yang Esa…….al-fatihah

  70. bersabarlah…

  71. Rahel Adelz Dona Says:

    sya x cya..Achik dah xda..sya sgt minat kat dya..sya hrp agr kluarga dya tbh mghadapi segala cobaan n smoga achik tnang kat atas..

  72. Sbar pd sume fmly acik. .xsgke bgitu cpt dy mNggLkan kte sume. .m0ge acik dtmpatkn dtmpat 0rg2 yg briman. .alfatihah. .

  73. nur amylisa Says:

    ya ALLAH ya TUHANKU…semoga Engkau mencucuri rahmat keatas roh achik…ringankanlah azabnya…Amin ya rabbal alamin….

  74. Muhammad azizan bin abdul aziza Says:

    semoga roh nya di cucuri rahmat nya..

  75. semoga roh beliau di cucuri rahmat.al Fatihah

  76. a’salam,,,,
    na ucapkn takziah kpd
    keluarga beliau,,,
    smge tabah mnghadapi dugaan idop,,,
    AL FATIHAH,,,,

  77. al fatihah ..

  78. semoge dicucuri allahh ..
    AL FATIHAH ..

  79. semoga arwah achik tenang di sisi allah….al fatihah

  80. bersabarlah saya ucapkan kepada arwah keluarga tersebut………..saya pun rasa sedih………….

  81. semoga roh nya di tempatkan org2 yg beriman……amin.

  82. iman nadhira Says:

    kesian achik ank2 dan isteri doakan dia selalu supaya tempat kan dia dkt syurga

  83. Han Lover 12 Says:

    smoga Allah swt tempatkn arwah achik bersama org2 beriman..Amin.Al Fatehah..
    Utk kluarga arwah achik isteri serta anak2 arwah..smoga ketenangan n kesabaran berserta ketabahan sentiasa berada dihati kalian..

  84. kiera spin Says:

    semoga abg achik ditempatkan dlm kalangan org2 yg beramal soleh dan beriman bersama anakmu putri rania……abg achik tiada pengganti……rindu sgt2 kat abg achik…..abg achik “satu dlm sejuta”…….untuk kak aisyah,kak tasya,ibu serta yg lain semoga bersabar dgn ketentuan allah……..

  85. tak sempat aku nak berjumpa ngan idola aku…ya allah….semoga roh beliau dicucuri rahmat

  86. silvyana Says:

    Smga Achik diterima di Sisi Tuhan

Tinggalkan Jawapan

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Tukar )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Tukar )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Tukar )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 78 other followers

%d bloggers like this: